[TAMAT] Segmen Kenali Blogger Kpopers Daebakk versi Ieyra Ghani
Thursday 1 November 2012 | 6:26 pm | 14 comments


Assalamualaikum. Annyeonghaseyo  Sudah lama eden tak bersua muka di blog tersayang ni. Aww  rindu kat abe abe yang aku tinggal kat sini. Hikhik//jjik jjik face// . Sekarang ni jelaslah aku tengah rajin walaupun sebenarnya tengah malas lol ayat tambi. Hari ni aku nak buat entry pasal tajuk yang kat atas tu. Segmen ni kak Ieyra yang buat and memandangkan aku teringin nak join, aku buat jelah entry ni -.- This is my first time sebab aku kan baru je join dunia blogger. Uwaa sedih. Apa apa pun selamat menghayati love story aku yang confirm panjang menjela and banyak merapu ni. Kalau tak menyayat hati, maafkanlah aku yang hanyalah seorang insan biasa.

Nak kira guna jari pun boleh -.-

Eh betul ke tu screenprint? hahah aku panggil screencap je -.- lolol merepek banyak je aku tak start start lagi storynye. Hihi eh aku taktahu lah screenprint tu amende. K stop -.-


Sejarah pasal macam mana aku boleh tersangkut dengan kpop ni macam ni... Once upon a time//nyanyi//
Ahha ekceli kan aku ni bukannye ingat sangat sejarah permulaan kpop ni lol tapi aku cite lebih kurang jelah. Dulu dulu dulu nih entah macam mana aku boleh terlayan cite Fullhouse. Aku jatuh cinta pandang pertama kat abe Rain//gedik//. Haha cite ni aku sure semua kpoppers tahu kan. Kalau taktahu tu, kena belajar abc balik lah kat tadika//ayat cikgu aku. Sayangnya aku tak dapat ingat tahun bila aku start layan kpop ni tapi yang pasti bukan sejak kecil lah hahah k tak lawak -.- honestly aku sedih sebab tak catat tarikh bermakna dalam hidup aku sorry lah. Dulu aku memang tak ambik berat pun pasal kpop. Aku just minat gitu gitu je. Tak macam sekarang hahah. Aku ingat lagi dulu time aku sekolah kat SBP, ramai jugak geng kpoppers kat situ tapi tu lah pasal, time tu aku still blur je dalam dunia kpop ni =_= And aku ingat lagi detik-detik kiteorang layan BOF ramai-ramai dengan juniors and seniors sobs aku amatlah rindu zaman tu. Oh dalam F4, aku minat Ji Ho and Yi Jung//eh yeke nama tu?// Aku memang minat gila lah kat Hyunjoong dengan Kim Bum masa tu. Sampai hati aku tinggal Rain kan. Sejarah awal aku minat kpop ni, kalau group tu, aku just layan Suju. Bias aku time tu Lee Teuk and donghae and ryeowook lol k aku memang ada masalah bias -.- Eh bukan bias, time ni still guna "aku book yang ni". Diorang kan pemes so maybe sebab tu aku just kenal and berkenan kat diorang. Sampai sekarang  zaman ni aku masih lagi taktahu bias and banyak benda lah yang berkaitan kpop. Ni zaman jahiliah ilmu kpop ni -.-



Berehat sebentar bersama Chunjoe


Now aku nak start love stories between me and my husbandsss//bajet laki aku. Lol aku tak dapat nak fokus disebabkan gif kat atas ni -.- Okay kisahnya bermula.....//jeng jeng jeng....// melalui citer He's Beautiful. Ohho mi nam mi nam. Disebabkan cite ni, aku bertemu dengan kekasih hati belahan jiwa a.k.a ultimate bias aku. Nak tahu sape orangnya? He is the leader of A.N. JELL. Uuuu sape tu eh? 


Ni lah ex kesayangan aku -.-

Aku memang gila lah kat JKS time tu. Sampai sekarang nama dia still tertempek kat dinding bilik aku ni lol. Dah berhabuk dah. Lama aku tak jenguk. Atoto shian dia//lap air mata// Aku guna kertas A4 je tu. Entah kena penyakit apa time tu rajin pulak panjat panjat kerusi sebab nak tampal tu -.- lol ignore je


See. Dah berhabuk kan -.- 


INFINITE

Okay masa ni era aku masih tidak mengenali my 7 perfect angels yang dikenali sebagai INFINITE a.k.a INPINITEU a.k.a MY JANTUNG HATI a.k.a MY VERY SWEETY HUBBIES a.k.a  k dah lah kang sampai besok pun tak habis. Hikhik meh aku story mory pasal kisah cinta aku dengan abe abe INPINITEU ni eh



Tadaaa~! these are my sweethearts

Aku start kenal infinite time era BTD. Ohho time dorang masuk epop 1/3/2011. Time selak-selak epop tu, tiba tiba mataku tertarik kat satu page ni. Then aku pun start usha group infinite ni and kenalkan kat bff aku yang 2 orang tu. Hoho kiteorang pun start pilih bias berdasarkan gambar kat epop tu pada awalnya lah. Sebab tu lah gambar first yang menyebabkan aku boleh kenal infinite. Kalau tengok betul betul gambar kat bawah ni, ada aku tanda nama bff aku kat gambar L sebab tu first love dia lol

Rajin pulak aku punggah almari cari benda berharga ni




Lol happy family

Aww first love aku dalam infinite ni Mr. Yeollie yeol comel lote. Beliau ni lah first member yang menarik perhatian, jiwa dan ragaku. Hikhik ngada jap. Tapi........... aku taktahu lah apa masalah aku. Rabun ke apa. Dalam mv can you smile, aku tertukar yeol dengan namu =_= ahhha al-maklumlah baru je menjejakkan kaki ke alam inspirits kan. Aku punya lah eksaited time tunjuk "yeol" kat bff aku 2 orang tu lol malu k jangan dikenang kenangan lalu. Kenangan manis untuk aku hahah. Tapi kalau tengok balik, namu ngan yeollie macam kembar je -.- tu lah hikmahnya bias aku sekarang ni Namyeol  Eh tapi aku pernah tinggalkan abe yeol. No no bukan tinggalkan, just lupa untuk seketika. Disebabkan abe jongie yang comel tu lah aku curang jap kat yeol. Aku ingat lagi masa layan SP dulu, aku asyik fokus kat jongie jeh. No namu and no yeollie sobs kisah silam tu. And aku sanggup tinggalkan ultimate bias aku yang aku lekat nama dia kat bilik aku ni disebabkan jongie. Ahha k -.- Aku ni ada masalah sikit kalau bab bab bias ni. Lepas aku kebas jongie, haa masa ni lah aku kenal dengan cinta sebenar aku. Nam Woohyun my cry baby, my tree, my everything tapi masalah lain pulak datang menimpa aku. Kim Myungsoo.. Aku pernah konfius tahap gaban kuasa 7 kali 7 tambah 7 nak jadikan namu or myungie as official bias aku. Berkali-kali aku tanya bff aku pasal ni. Namu ke L namu ke L -.- membe aku pulak ada yang cakap namu sebab perangai dia macam aku lol//yeke? seronok tau.// Ada jugak yang pilih L sebab entah aku pun dah lupa hahah. Memang time tu aku dalam dilema yang amat serius. K serius ni. Masa berlalu... aku pun tak sedar macam mana aku boleh decide namu as my official bias. Ohho myungie T-T  lepas tersedar tu//tersedak// aku bapak ah hepy sebab finally dapat jugak aku decide antara dua tu. Maybe ni lah yang dikatakan jodoh. Setelah sekian lama, baru aku nampak mamat greasy comel ni. Time namu jadi official bias aku, tiba tiba suatu hari aku rasa macam ada something wrong tau. And aku ingat balik detik-detik aku bersama yeol//lap hingus// . So aku pun decide taknak tinggalkan yeol. Ni lah hasilnya bias aku sekarang. Aku selalu pesan kat diri aku yang aku tak boleh tinggal first loves. They are always first and last. Jongie and myungie pun aku tak tinggal. Dorang jadi top 4 aku tapi to be honest lah kan, infinite ni memang susah sikit nak pilih bias and stick to him -.- siyes lah bagi aku sebab aku ni jenis cepat tergoda//eh?// so aku ambik je semua hahah cuma bezanya top bias aku NamyeoL. Ingat huruf L tu kena besar. Ada maksud tersirat tu. Dulu kan time nengok mv can you smile, aku tak suka gyu sebab dia nyanyi macam tercungap cungap and ternganga nganga lol mianhae T-T tu kisah silam yang aku taknak ingat. Ni lah akibatnya, sekarang ni aku dah gilakan gyu gee gee hamsterku yang comel . Takpe lah kan. Setiap manusia pernah buat silap. Aku tak sedar pun since bila aku jadi inspirit tapi yang pasti aku sayang gila gila kat infinite. Memang gila gila gila lah k stop. Kekadang bila aku berfikir sejenak, aku menangis sebab sampai sekarang hajat aku nak jumpa dorang masih tak kesampaian. Uhuk uhuk. And aku sedih bila aku sedar yang aku ni just a fan.



Tengok tu. Sikit je kan barang infinite yang aku ada T-T takpe lah. Asalkan aku loyal. Nanti baju #TIG pulak ^^ mesti bangga je bila pakai. Yang button tu Uda yang kasi. hikhik thanks awok ♥ Album tu pulak aku beli lambat. Aku ni payah sikit nak beli online. Kang kena ceramah membazir, kena tipu and bla bla bla dengan parents aku. Hidup aku sekarang ni memang agak menyedihkan right ;~; selain barang tu, aku ada banyak lah jugak majalah and poster poster kpop. Kang kalau tunjuk kat sini semak pulak entry aku nih dengan gambar. 

B1A4






Uhuk uhuk//coughs coughs. Korang dah mengantuk plus bosan eh baca entry aku yang panjang menjela mengalahkan penulis novel terkenal ni? Heheh ni lah masalah aku. Asal cite pasal bias je, mula lah nak cite semua benda lol. Okay lah meh aku try pendekkan yang ni. Kisah cinta aku dalam B1A4 ni takde lah sekonflik infinite tadi. Hoho just aku masukkan jinyoung dalam top 1 bias aku sekali dengan channie pororoku. Jinyoung tu sape yang taknak kan? ;3  Lepas tu secara automatik aku ship Jinchan. But Jinchan is real right? Wuu aku nengok cara jinyoung layan channie dah macam anak dia je. Dia protect gila. Yelah kan leader dengan maknae. Aku kenal dorang pun dari epop jugak. Tgk gambar then pilih je bias. Pastu baru kenal dengan lebih mendalam. Serious talk kan, GongchanShik ni comel sungguh lah. Nak je aku telan dia dengan grandpa Jinyoung tu T-T Suatu ketika dahulu, channie pernah jadi ultimate bias aku sampaikan aku sanggup ketepikan myungie and kevin(u-kiss).








Teen Top


Next group yang aku sayang gila babun is Teen Top. Aku kenal dorang kat epop. Kebanyakan group aku kenal melalui epop. Thanks epop ♥ First mv yang aku tengok is NMPOY. Dalam tu, aku tertarik kat abe chunji. Hikhik tengok dia punya winks tu//melting// Tapi seingat aku, before nengok mv tu, aku ada save gambar chunji tapi aku tak ingat kisahnya macam mana aku boleh save gambar dia -.- lama lah jugak aku stick kat dia then......... pada suatu hari... aku pun tak sedar bila dan sebab apa aku start jatuh cinta pandang kedua kat L.joe ;~; Like seriously, he is super perfect, super cute. Omg aku taktahu lah kenapa tapi lately aku rasa macam tempat l.joe kat hati aku ni lagi tinggi berbanding chunji//flips myself// Tapi macam yang aku pernah kasitau, first love is always first. Macam mana sekalipun, chunji tetap bias aku. Ohho so sebab tu lah aku decide untuk jadikan Chunjoe as bias rasmi aku dalam tintap. Haritu aku jumpa video kat youtube, orang tu compare chunjoe and rickjoe and i was like go on lah if you ship rickjoe. No need to compare them. They are all cute right? Kita ada hak nak ship sesapa pun but please respect. Naik angin aku haritu -.- hahah why so serious?//cakap depan cermin// Yelah aku memang siyes bab ni sebab aku ni hardcore chunjoe's shipper. Aku tak suka orang compare bias aku. And aku tahu semua kpoppers tak suka. Kalau ada yang suka, bagitahu kat cbox aku eh?//smilee macam jongie// 






U-KISS


comel je =_=


Korang kenal sape kat atas tu? Ngeh ngeh tu lah last group yang aku nak story hari ni. Lol ekceli banyak lagi aku nak cite tapi aku takut kang orang malas nak baca sebab panjang menjela sangat. Bias aku dalam u-kiss ni kevin sorang je hahah maksud aku sorang je tu, aku still boleh pilih sorang je untuk official bias. Kalau namyeoL, jinchan and chunjoe tu memang susah lah aku nak pilih. Tapi aku tak ingat lah sejarah macam mana aku boleh kenal u-kiss. Yang aku ingat aku start tengok mv shut up. Lepas tu makin sayang sayang sayang sampai lah dorang jadi top 4 groups aku. Aku tau susah nak buat ranking sebab banyak groups yang tersangatlah awesome T-T ni video feberet aku [http://www.youtube.com/watch?v=aFdgbKhWiAc] omg rindu xander and ki bum ;~; aku ship laki aku, kevin yang omey tu dengan Dongho walaupun diorang tak berapa nak real tapi dorang comel gilos bila bersama. Elvin, Vinseop and Jayvin pun comel plus sweettt. Hahah aku ship semua lah senang -.- selamat mencuci mata ^^



Kena ke weh? ._.



comel ;~;




Eli memang suka touch bibir kevin ._.





okay honestly dorang sweet gila





He is so cute I can die slowly -.-

Hikhik dah puas mencuci mata? ;p now aku dah nak berundur diri lah. "Don't worry it'll only take a minute" kat atas tadi tu nampak sangat aku menipu -.-  Aku tag entry ni kat bff tersayang and kak mimi comel. Thanks sebab sudi baca esei panjang menjela ni//throws hearts//   And sorry kalau ada terkasar bahasa and ter addicted kat emoticon ni "-.-" //pokes namu//