[TAMAT] Segmen: I Adore My Bias by Amni and Dalilah
Friday 14 December 2012 | 7:54 pm | 4 comments


Assalamualaikum.

Hi good morning lol maap good night. eh eh segmen lagi? kesah apa aku yang penting segmen ni best. sebelum eden merepek kerepek merapu kerapu kat sini, eden nak ucapkan jutaan thanks to Amni and Dalilah sebab buat segmen ni. kalau nak join klik je banner comel tu okay? aaaa sehunnnieeeee >,< 


1. Bila korang mula minat KPOP?

Err soalan ni dah berkali-kali ditanya tapi hehe macam biasa lah nyanyuk. ok rileks rileks. aku tak ingat lah tahun start minat tu tapi masa tu era fullhouse yang kat 8tv tu kot -.- haha okay flips me


2. Bias korang yang pertama korang minat siapa?

Yang first sekali..... mestilah Rain lol sebab masa tu aku still newbie kat alam kpop pop pop ni so aku cuma gilakan Rain jelah kot okay kot sebab kan time tu zaman melayan fullhouse tu -.- ee aku tak ingat ahh. WAYE WAYE ToT 


3. Korang ada berapa bias?
Alalala soalan ni berbunyi sangat comel. macam tau tau je kan sekarang ni musim aku tengah menghancurkan bias list. silakan tengok list official biases aku kat sebelah ni. agak-agak berapa eh? hehe tu baru yang RASMI. yang TAK RASMI tu belum kira lagi. aku memang mempunyai masalah yang amat besar dalam bab bab bias ni =_= 


4. Top 3 bias korang siapa?
Ahahaha soalan ni pun comel/makan kuaci/ aaaaa top 3 eh eh? kejap eh. hehe okay dah ready nak meng-ignore bias bias yang berlebihan. setakat sekarang ni top 1 aku kan kan ada 4 orang tau =_=  top 1- Infinite's woohyunnie, yeollie and myungchuu. k sorang lagi ni cinta sebenar yang aku baru sedar baru baru ni hehe Teen Top's L.joe. top 2 - U-kiss's Kevin. top 3 - B1A4's Gongchan. eh nak masukkan Jinyoung jugak dalam top 3. Jinchan tak boleh berjauhan -.-


5. Kenapa korang minat dia?
Dia? err means top 3 tadi tu eh? top 3 aku ada 7 orang -__- aku minat diorang ni takde sebab lol eh maksud aku every single thing yang diorang buat, yang diorang tunjuk, yang aku nampak okay i mean everything lah kan memang menjadi penyebab kenapa aku sayang diorang semua u.u eh boleh ke jawapan ni. k aku nak try ringkaskan. kenapa aku minat diorang kan? because i love EVERYTHING about them. hehe habis ringkas dah ni. kalau aku nak state satu persatu sebab aku suka diorang, aku rasa sampai besok pun tak habis. 


6. Macam mana boleh minat dia?
Aku akan minat orang based on perangai diorang. so bila aku start kenal setiap perangai members dalam group group ni, aku tau lah member mana yang aku paling suka. tapi honestly lah dalam dalam INFINITE, aku susah nak pilih bias. tengoklah aku ambik 3 sekali. kalau ikutkan aku nak semua 7 orang tu. selain perangai, aku tengok jugak cara diorang layan fans. aku memang cepat tertarik kat member yang memang jelas gila menunjukkan dia tu ingat fans. kalau yang layan gitu gitu je, umm aku kureng sikit lah. ahha aku jawab ni umum je eh, takde pulak cerita kisah macam mana aku boleh start minat sorang sorang sebab aku tau nanti akan panjang menjela ;3


 7. Gambar bias korang yang PALING korang suka?

Walaweh susah soalan ni kan sebab setiap gambar bias amat bermakna. semuanya mesti nampak flawless je sebab cinta itu buta. lol apa aku ni? -.- tapi akanku cuba lah hehe. aku tunjuk semua yang dalam top 3 tu eh.



yang ni lah heheh okay tak aku tipu je =_=

yang ni T.T aku suka tengok dia gelak with that enjut enjut bahu 







my superman













8. Suara bias korang dalam lagu/cerita apa yang paling korang suka?

Semua lagu boleh? -.- woohyun and yeol dalam lagu With... lahai intro yeol comel gila ToT L pulak time high note dalam lagu in the summer. kalau abe lejoe, aku suka dia rap dalam be ma girl :D kevin? umm semua lagu pun aku paling suka suara dia lol. yang paaliinggg maybe dalam lagu take me away heheh sebab part dia kan banyak. channie aku paling suka dalam lagu smile. jinyoung? err yang ni pun susah. k lah aku paling suka suara dia dalam lagu this time is over. wuwuwuwu intro tu.


9. Apa yang special pasal bias korang tu?

I just need a word to decribe them. Perfect. 


10. Group KPOP mana yang korang paling minat sekarang?
Minat semua male groups/bands daripada A sampai Z. lol. tapi aku ada top 4 groups which are INFINITE, B1A4, TEEN TOP, U-KISS. okay aku tau memang susah kan nak buat top top ni T.T aku spazz tak tentu masanya, tak tetap. ikutlah group mana mana pun


 11. Music video KPOP yang paling korang minat apa? Nyatakan sebab.


 She's back japanese version. aku rasa sama je PV dengan MV. Sebab? bila aku tengok mv tu, aku dapat rasa ketenangan dan kebahagiaan kat Jeju Island bila bersama-sama dengan INFINITE u.u



12. Korang pernah tak pergi showcase/konsert diorang? 

Selalunya dalam mimpi and angan-angan je -.- hehe setakat sekarang ni belum lagi tapi i believe that one day my lucky day will come



 13. Album KPOP apa yang korang ada sekarang?


INFINITIZE sahaja Y.Y sobs aku tak berpeluang nak beli banyak-banyak. takpe lah cukup je satu ni dulu sebagai permulaan 


14. Kalau korang diberi peluang untuk ke Korea..bias mana yang korang nak jumpa dulu?

Aaaaa boleh tak aku nak jumpa semua? aku nak divide setiap satu hari pergi date dengan satu group -.- kalau camtu takyah balik ah aku hehe. umm kalau aku.. aku nak jumpa INFINITE dulu lepastu B1A4 lepastu Teen Top lepastu U-kiss lepastu semuanyaaaaaaaaaaaa.


 15. Andai kata 3 ultimate bias korang tu baca post ni.. apa ucapan korang untuk dia?


3 je ke? :'( walaupun terpaksa melukai hati 4 orang yang selebihnya, aku terpaksa lah ambik 3 je. eh wait. ultimate bias aku ada 4 orang. heheh kira halal lah ye lebih sorang :p 




Hai hai hai lejoe ayamku comel.  Oh my  true love. Be ma boy?  Dear lejoe, tahukah anda bahawa anda baru je masuk list ultimate bias i? Y.Y selamat datang ke tangga teratas di hatiku ini wahai lejoe. Ehem eh chunjiku dan chunjimu jua apa khabar di sana? Cakap kat dia jangan bersedih sebab i sayang chunjoe gila gila tau. Heheh oh btw, besok free tak? Jom tengok wayang nak? Okay nanti calling calling tau. Oh my lejoe, harapanku saat ini ialah mu akan terus meng-improve dirimu.janganlah berasa rendah diri or what. Eden tengok dalam rising apa benda tu, mu dipanggil icon of misfortune kan? Oh sayang, tidak sama sekali. Hang lah yang paling comel lote flawless tau dak. Jangan risau pasal masalah tinggi pendek sebab tu tak bermakna apa apa. Just keep improving yourself sayang. Yang penting tolong jaga kesihatan okay. Kalau sakit, call me call me boy je. Eden boleh jaga hang 24 jam setahun -.- nampaknya masa amat mencumburui kita berdua. Aku harus mengundurkan diri terlebih dahulu. Selamat tinggal sayangku lejoe i labiuuuu tooooo 


To my dear greasy yeobo nam woohyun, di saat hang membaca surat cintaku ini, aku sudah tiada di sini lagi. aku sudah berangkat ke alam lain. janganlah kau bersedih. kalau nak number fon, bolehlah mintak kat cbox. abeku yang comel lote, baru baru ni kita mendapat khabar berita yang amat tidak bagus untuk kesihatan kita u.u macam mana abe boleh sakit sampai masuk hospital? u.u seandainya rumah kita dekat dengan hospital tu, akanku redah lautan berapi untuk melawat abe. i just need one thing. take care of yourself please. inspirits need you. okay lah abe terima kasih kerana sudi meluangkan masa kat sini. nanti kita main masak-masak tau. mu jangan lupa pakai seluar merah kesayangan. oh selipar hijau tu pun sama. and lastly ingatlah bahawa adinda sentiasa merindui kakanda yang nun jauh di sana =_= 




Hallor abe yeollie. Dear my choding, mu tengah buat apa tu? jom main helikopter together gether nak tak? sungyeol-ssi, i wish you know that you are my first love in infinite. cinta pertama takkan pernah hilang. peewitt. weh, hang ni kan kan boleh tak jangan menggatal dengan skandal woohyun yang dalam mnet scandal tu. eeeeee janganlah menyibuk. cukuplah woohyun sahaja yang melukai hati kecilku ini wahai abe yeol. hatiku sakit melihat kiss scene hang dalam cerita tu. huh forever takmau tengok cerita tu tau. lain kali kalau nak menggatal, isi borang dulu untuk cerai. heheh okay janganlah marah. kita gurau je. kbye 



Dear myungsoo chu chu, apa khabar sayang? Sihat tak? Aku amatlah merinduimu. Eh btw, hang suka tak kalau aku kasi hadiah selipar? Pilihlah nak selipar ke payung. Ahh itu hanyalah gurauan semata-mata. Jangan disimpan di dalam hati. You know that i love you kan. Mu tau tak eden tak suka tengok mu dengan pempuan lain bermesra-mesraan u.u the latest one, dalam mv 60 sec. Oh oh oh my heart dah patah patah you know masa tengok you kiss pipi perempuan tu. WAYE? Kalau nak kiss pun, janganlah bagi kena Y.Y mu tau tak eden mental breakdown tahap 97 kuasa 7. Ee mu ni kan memang nak kena dengan aku. Heh lain kali takyah layan kalau ada orang mengorat. Layan inspirits je tau. Bye L L L L L i labiuuu 



p/s: korang cari translator bm to korean lah eh eh? or aku pun boleh jadi volunteer untuk kerja tu. jangan guna google translate. menipu je tu

Ahhaha aku dah dibuai angan-angan time soalan last tadi -_- aku mengaku ucapan merapu aku memang takleh blah an. ye ye je kemain lagi kononnya diorang baca betul. yang penting aku bahagia.  tagging time :- you | you | you