Boleh tolong inform tak?
Thursday 28 February 2013 | 1:00 am | 4 comments


#STICKY POST UNTIL 8TH APRIL 2013#



can i slap you chanhee?

Assalamualaikum.


Nak straight to the point jelah. Aku sakit hati sangat dekat orang yang join segmen, tak kira lah segmen siapa pun and then bila dia tukar url or delete blog or apa apa jelah yang boleh buatkan link entry tu hilang tapi dia tak inform sepatah apa pun kat penganjur segmen tu like WEH ORANG LAIN PUN ADA KERJA JUGAK BUKANNYA NAK MENGHADAP SEGMEN TU JE KAN.


Segmen aku yang latest ni ada lah jugak yang jadi kes tu. Yang paling aku bengang, dia tak inform apa langsung. I don't know lah lupa or what tapi kena take note ah kan dah join segmen orang kena pandai jaga lah at least jangan lost contact sampai segmen tu habis. Ini tidak, udah ler nak contact pun susah gila. And guess what. Aku sendiri pulak yang kena susah payah pergi cari link entry baru dia. Dia tukar url blog tapi tak inform sedangkan segmen masih berjalan. Siapa tak bengang? Kalau aku tak blogwalking semua peserta haritu, tak cek link sorang sorang, korang rasa aku tahu ke yang dia tukar url blog? Tak kan. Benda ni akan menyusahkan aku and secara tak langsung menyusahkan semua peserta segmen tu untuk blogwalking.


Nasib baiklah aku cek. Kalau tak, sampai bila bila pun aku tak tahu dia tukar url kan. Biarlah identiti tu dirahsiakan. Malas nak bukak aib orang. Teguran aku ni pun public. Untuk semua blogger especially yang rajin join segmen/contest/giveaway. Kalau join segmen, before segmen tu tamat, korang kena ingatlah untuk inform empunya segmen tu if korang ada tukar url ke apa. Kalau tak, korang jugak yang rugi kan. Mana tahu tuan punya segmen tu bukanlah penyabar orangnya, dia terus blacklist korang dari segmen dia. Haa siapa yang melepas? Korang jugak kan. Penat je join.


Lagi satu, dulu aku ada join satu segmen ni. Aku tak pasti segmen or contest but lebih kurang yang sewaktu dengannya lah. Penganjur segmen tu tukar url blog then bila aku nak cek senarai peserta pun susahlah. Nasib baik jumpa kat google plus dia. Dahlah aku sorang je yang join segmen dia. At least hargai orang boleh tak? u.u Nak inform sepatah tu tak susah mana pun lah. Tak sampai seminit pun. Manfaatnya banyak. Takde lah menyusahkan ramai pihak kan. Hmm so tu jelah aku nak tegur. Maaf if ada yang terasa hati. Maaf if bahasa agak kasar. Ini sekadar teguran umum. 


Adios.