Segmen : My Best K-Drama by Aziera
Thursday 14 February 2013 | 5:33 am | 8 comments


klik banner untuk join

Assalamualaikum and annyeonghaseyo :D huh setelah sekian lama aku simpan entry ni buat pekasam now aku try jugak merapu untuk segmen ni. Nak merapu kena ada idea u.u Ahha so hai semua hari ni ween join segmen lagi. Nak tahu tak siapa punya segmen? Tu... tengok nama kat banner comel tu. Ni first segmen yang dianjurkan oleh kak aziera atau lebih pemes dengan panggilan kak ziey. Jomlah join berjemaah eh especially peminat tegar k-dramas ni. Ween dah ikut semua syarat tau kak ehhe u know me =_= Okay let's start. My best k-drama is ............................. ((Amaran : sory kalau entry ni lambat loading so make sure line internet tengah laju gila -.-))


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v

*drum roll*

|
|
|
|
|
|
|
|
v

To The Beautiful You !


Maaf kerana buatkan anda scroll ke bawah lama lama ye exercise kejap :p ohyeah so my best k-drama is TTBY a.k.a tu de biutipul you uhuk uhuk tahniah diucapkan kerana berjaya memenangi takhta hati ini. Sebelum tu, ada tak yang peminat fanatik minho or sulli? ahah ada kissing scene uuuuu kalau aku punya bias memang aku dah gigit laptop mengamuk ececeh. Sabar eh peminat minho and sulli. Drama ni lah drama yang paaalinggggg syiokkkk bagi aku sampai nak tercabut gigi sekali gus dengan gusi semua hahaha :p kejap kejap, awak yang tengah baca ni dah tengok ke belum drama ni? mesti dah kan. dulu before aku layan drama ni pun kat twitter asyik heboh je so maksudnya pemes ler tu.



nampak tak pakwe pakwe exo kita? ;3 *tetiba*

Actually aku pilih drama ni pun atas satu sebab je. Sebab ni lah satu satunya drama yang aku tengok full -.- ahaha drama lain pun aku tengok jugak tapi faham faham ah bila tengok k-drama bukannya boleh habiskan terus kan. Ikut mood jugak ah so aku bangga sikit bila berjaya habiskan cerita ni dalam lebih kurang 3 hari direct :3 btw, aku buat entry ni sambil makan bihun PAMA. eh pernah makan tak bihun PAMA tu? uuu pedas nak mampus sedap gilos. makin teror ah aku merepek pagi pagi yang dah tak berapa buta ni. kalau buat karangan confirm dapat A+. wakaka kau ni dah lari tajuk cik ween oi. k sambung cerita pasal drama ni.



Gif kat atas ni time taejun protect jaehee daripada terkena tempias air bas. bila lah ada orang nak buat macam tu kat aku haha. k sekarang aku nak try buat sinopsis cerita ni walaupun aku memang tak suka buat sinopsis *homework bm and bi novel*. Alang alang nak flashback jalan ceritanya. maklumlah aku ni pelupa sikit -.-

Jalan ceritanya lebih kurang drama jepun tu alala aku lupa tajuk dia. Hana Kimi maybe? ah abaikan yang tu. aku pun tak tengok full drama versi jepun tu :p err macam mana nak start sinopsis ni ohho k drama ni mengisahkan .... macam tengah buat nilam pulak. k sambung eh. mengisahkan JaeHee (Sulli) dan TaeJun (Minho) yang mengalami konflik dalam percintaan. haha konflik apa pulak ni -.- 

hah macam ni lah sebenarnya jaehee ni seorang perempuan yang sangat comel and dia ni fan taejun. Taejun ni atlet lompat tinggi yang teror gila ah. Jaehee ni Korean tapi dia stay kat US. Jaehee ni start tertarik kat taejun time dia ternampak taejun kat tv. Nak dipendekkan cerita, *so that entry ni tak panjang menjela sangat* , jaehee ni macam nak bagi semangat balik kat taejun sebab taejun accident yang boleh bagi kesan untuk dia teruskan lompat tinggi. Jaehee ni terpaksa ah menyamar jadi lelaki sebab taejun punya sekolah untuk lelaki sahaja. Dia memang nak sangat sangat tengok taejun dapat lompat balik u.u aku nangis kot tengok cerita ni well semua k-drama pun aku nangis -.-

Nampak tak kesanggupan dia berkorban untuk taejun u.u sampai sanggup gunting rambut kesayangan dia. So lepas dia masuk sekolah tu and satu bilik dengan taejun, maka bermula lah kisah kisah cinta yang menarik. kalau nak tahu dengan lebih lanjut, sila layari www.blablabla.com. k takde ah. gurau je. cukuplah sampai sini je sinopsis dah panjang gila ni so aku nak highlight yang ending cerita ni sangat happy and sweet :D dengan aku sekali nak lompat masuk laptop. and yeah ost dalam drama ni pun semuanya best gila babun oh aku suka oh oh ulala.

drama ni amat memberi kesan kat aku dalam 2, 3 hari macam tu aku dibuai rasa bahagia TTBY. serius tak tipu. tunggu apa lagi? rasailah kehebatannya

Eh eh stop!! Jangan tidur lagi. Entry ni belum habis lah. 



Time ni jaehee kena tuduh dengan taejun yang dia sebarkan kat reporter pasal penyakit taejun tu then dia kena ganti taejun dalam marathon ni if dia nak buktikan dia tak bersalah and time nak dekat penamat tu kaki dia terseliuh but dia still sambung lari :/ lepas dia menang, dia pergi kat taejun and cakap, "I won. I thought about what you said the whole time. It wasn't me who talked to the press, please believe me." Eh ni dah macam sambungan sinopsis tadi je haha i think i should stop lah kalau tak sampai bila pun tak habis -.- but before that, ni haa aku sajikan sikit gambar/gif drama tu. Enjoy ~.~




mamat ni hensem n.n


aku nak besfriend macam eun gyeol u.u


     

    

    

    

From now on, no matter what it is… don’t make Jae-hee cry anymore. Because I don’t want the person I like to cry because of you. I like Gu Jae-hee.



Here are some of my favourite moments :'D


     


    



K dah cukup spam gambar sikit sikit :3 so aku cadangkan korang yang belum tengok tu, kalau ada lah yang belum tengok, cepatlah luangkan free time tengok drama ni u.u okay tu jelah kot untuk segmen ni. Thanks sebab sudi baca karangan aku eh haha assalamualaikum.



"And it’s irritating to run after someone who says he doesn’t want me"

 Did you and Jae Hee fight? You guys both stuck together like you would die if you didn’t. But now you treat her like she’s not there. You told me not to hurt Jae Hee, but how come you are the one troubling her?

S'more : Sorry atas penggunaan "aku" bagi yang lebih tua *baling lemon candy*