Segmen (Pertama)_My Bias is My Prince_by Filzah
Friday 15 March 2013 | 8:10 pm | 10 comments


klik banner untuk join

Assalamualaikum and annyeong! ^^ Hikhik yo i'm back. Ececeh konon macam dah lama tak muncul. Puih. I muncul sebab segmen awesome ni. Well kalau nampak perkataan bias memang tak boleh duduk diam. Jom start :3




Pada suatu petang yang redup.. sambil menikmati secawan cafe latte suam ibarat suamnya hati ini dan menikmati pemandangan pantai yang indah di kafe Coffee Prince, aku terlihat dia dan ahli kumpulannya yang lain. Siapakah dia? Dia.... Dialah lelaki yang aku harap dapatku lihat di depan mataku selama ni. Dia.... Adakah ini semua sekadar mimpi? Ya Allah, jika benar ini mimpi, aku tidak mahu bangun dari tidurku. Jejaka yang ku gelar oppa, jejaka yang sering muncul dalam mimpiku ternyata sekarang berada di hadapanku. My prince charming. Jantungku seperti sudah berhenti berdegup. I'm speechless.




"L.joe oppa.. Oppa.. Did I just see you?" Hati kecilku sempat berbicara. Aku menampar kedua-dua belah pipiku. Sukar untuk aku percaya. Saat ku lihat Teen Top dikerumuni para peminat, hanya satu bintang yang menyinari hati ini. Lee Byunghun. Betapa bahagianya jika aku juga di situ bersama peminat yang lain. 


"Annyeonghaseyo!" Aku tersedar daripada lamunanku apabila satu suara yang amat ku kenali tiba-tiba menegurku dari depan meja. "Nae, ann---nyeong--ha-sse-seyo!~" Betapa gementarnya aku saat itu Tuhan saja yang tahu. L.joe yang selama ni aku idamkan, yang aku harap setiap hari dapat bersama-samaku akhirnya datang dan tegur aku. Kisah dongengkah ini? Aku harap ini bukanlah imaginasi mahupun mimpi.


"L.joe oppa, why are you coming to me? Did I just do something wrong? Oppa, why did you leave all of your fans there?" Aku memberanikan diri untuk bertanya dan mulakan perbualan. Aku amat hairan mengapa L.joe tinggalkan para peminatnya bersama-sama ahli yang lain dan datang kepadaku? Apakah yang sebenarnya ingin dia sampaikan? Ya Allah, kuatkanlah tubuh hamba ini. Jarakku dan dia tidak sampai sejengkal pun. Aku dapat menghidu bau minyak wanginya, bau lelaki yang selama ini tidak pernah ku bayang dapatku melihatnya di depan mata.


"I'm sorry for suddenly coming here and approaching you like this. I have something to tell you. This is so important. I'm looking for someone." 


Mencari seseorang? Siapakah orangnya? Apakah yang ingin dia khabarkan kepadaku? Degupan jangtungku amat laju mengalahkan kereta Formula 1. "L.joe yaa what are you trying to say?" Aku berbisik sendiri sambil menahan air mataku. Aku amat takut ketika itu. 


"You are the girl that I'm looking for all this time. I kept dreaming about you. You are the mysterious girl in my dream! I have been searching for you and I almost gave up on it. But finally dear, I found you here. I know maybe for you, it is a bit ridiculous for me to talk like this. I know that you might think they were just dreams. But for me, it is the most important and precious thing in my life. It never happened to me before. Thank God I finally found you!" 

Setelah mendengar luahan L.joe, aku hampir pitam. Inikah yang dinamakan takdir? Selama ini aku sering berkata, "I kept dreaming about my bias while he doesn't even know my existence" dan ternyata sekarang... Adakah ini balasan yang patut ku terima? Apakah yang harusku katakan kepada L.joe? Diri ini amat lemah untuk meneruskan perbualan tersebut.


"............................Oppa...... This is so unbelievable... But how did you know that I'm the girl in your dream?" Akhirnya aku memaksa mulutku untuk berbicara. 

"I don't know. Just now, my heart suddenly told me to go and talk to you and then I saw..."

"That necklace." L.joe menjawab sambil menunjukkan rantai di leherku. Memang benarlah aku perempuan misteri dalam mimpinya itu. Rantai ini hanya aku yang miliki kerana rantai ini merupakan warisan keluargaku. 

"WeenJoe... Ahh you are my fangirl?^^" Alamak kantoi. Terkejut aku. Macam mana dia boleh tahu nama aku? Oh baru aku perasan hari ini aku memakai tanda nama yang tertera nama WeenJoe. Entah mengapa hari ni hatiku terdetik untuk memakai tanda nama ni. Rupa-rupanya ada sesuatu yang akan berlaku.




"Haih sempat lagi dia mengusik aku eh. Greasy jugak mamat ketot ni." Aku berbisik sambil mencebik menahan malu.

 "Err.. Yes. I am your proud fangirl. You are my ultimate bias now and forever!^^" Disebabkan dah kantoi, terpaksalah mengaku. "That is great! You can be my----- Umm.. I wanna tell you something."

Sekali lagi kata-kata L.joe membuatkan jantungku berdegup laju. Apa lagi ni? Aku hanya mampu mengangguk tanda membalas percakapannya.


"I have promised to myself that I will get married with the mysterious girl in my dream. Will you be my princess for the rest of my life?"


"Did L.joe just propose me in front of his fans and the rest of Teen Top members?" Hati kecilku berbisik lagi. Aku terkedu. Seketika itu duniaku ibarat sebuah taman yang dipenuhi bunga berwarna warni. 


"Omo >.< Eotokke?" Semua orang di situ masih menunggu jawapan daripadaku. Aku sempat melihat beberapa orang Angels (peminat Teen Top) sedang mengalami mental breakdown yang amat hebat. Akhirnya aku cuba walaupun masih menggigil. 

"Yeh--Yes, I will" 

Sejurus selepas kata-kata itu keluar dari mulutku, semua orang di situ melompat dan menjerit kegembiraan. Chunji oppa iaitu salah seorang ahli Teen Top telah meletupkan confetti tanda meraikan kebahagiaan L.joe. Para peminat turut berkongsi kegembiraan tersebut.


"Gomawo. Gomawo oppa.." Hanya kata-kata ini yang mampu keluar daripada mulutku. 


"You don't have to thank me. I'm the one who must thank you. Thank you so much, my cute little princess." L.joe membalasku lalu terus memelukku dengan penuh kasih sayang dan mencium dahiku. 




"Terima kasih Ya Allah. Akhirnya doaku dimakbulkan. Alhamdulillah. Terima kasih."


Haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii awak yang tengah baca ni :D bangun bangun! jangan tidur depan laptop ye. Rekaan ni memang mitos bebenor ye tak? Karut kan. Takkan sebab mimpi je sampai boleh kahwin? Oh. Jangan ingat macam tu. Takdir yang menentukan segalanya. Mana tahu jalan hidup awak awak awak macam tu nanti. Nothing is impossible. Hehe okay tu je rekaan daripada ween. Maaf ye Cik Filzah. Ween ni kalau bab mereka mengarut ni memang panjang. Sorry >.< Idea datang taknak pergi pulak, hehe. Kalau ikutkan nak sambung lagi tapi takpe lah. Nanti menjela pulak haa. Cerita ni hasil rekaan ween sendiri. No ciplak ciplak k. Tag awak 


Adios.
How I wish this is not just a story. Can I be that lucky? >.<