suasana baru.
Tuesday 1 January 2013 | 5:07 pm | 10 comments



Assalamualaikum.

yay segmen dah habis. tak ramai pun yang join tapi kira okay lah untuk first segmen ni -.- hoho lagipun segmen aku tu tak menarik langsung. lol kutuk segmen sendiri. well macam yang aku cakap segmen tu sekadar untuk tinggalkan kenangan masa tahun 2012 sekali gus dapat tambah rakan-rakan blogger. so peserta yang join tu boleh lah blogwalking sambil follow. tengok sini . In Shaa Allah nanti aku buat segmen yang best sikit. 

so hari ni aku pergi sekolah untuk sesi pendaftaran. rasa awkward pulak bila bangun awal and then siap pakai baju sekolah semua. first day lah katakan. so pagi tadi assembly macam biasa. lepas tu naik kelas untuk sesi lantik melantik segala benda alah tu. ahha jap. tajuk aku suasana baru kan? umm sebenarnya yang baru tu bukannya apa. bising tetap bising. bosan tetap bosan. yang baru sikit tu sebab tahun lepas kelas aku semuanya Islam tapi tahun ni nasib aku malang baik sebab aku naik kelas daripada C ke B. kelas A and B memang kelas 1Malaysia -.- AND AKU TAK SUKA. aku lebih suka kelas tahun lepas. 4 Cemerlang. kelas kiteorang happening gila k tahun lepas. gonna miss 4C :") aku kalau boleh nak stay kelas C je biar tengah-tengah tapi tu lah pasal tahun ni terpaksa campur dengan cina india -.- adoi aku tak suka.

kelas form 5 semuanya tingkat 4 okay mana tinggi pun haha seronok tau hari hari naik sampai tingkat 4. wow boleh kering aku akhir tahun nanti. tadi lepas assembly tu, kiteorang semua lari pecut lah sebab nak book tempat dalam kelas. ok takde lah semua, cuma aku and geng geng yang rock macam aku ah lari pecut naik tingkat 4. kesian cuah sebab kena heret dengan aku dari dewan. keke aku bukan apa. aku taknak duduk belakang sangat or depan sangat or tepi sangat. aku nak centre lah senang. sampai je tingkat 4 tu, tengok tengok kiteorang girl group berdua orang first yang sampai lol laju eh -.- tercungap-cungap aku dengan cuah. dah lah tinggi, naiknya pulak main pecut kan tak reti rilek. padan lah muka tu dah penat sampai terbatuk-batuk.

so yang paling aku bengang hari ni sebab guru kelas aku tukar tempat duduk T_T bayangkan lah semua dah book tempat dengan geng masing-masing tup tup cikgu taknak melayu duduk sama melayu, cina duduk sama cina. okay aku faham memanglah kelas 1Malaysia tapi like seriously cikgu tak perlu lah buat macam tu ;_; awkward gila kot kena duduk sebelah cina. aaaaaaaaa satu lagi si cina dua orang tu pulak pandai beno susun strategi. aku terpisah jauh dengan cuah ;_; dah la time rehat geng cina ni buat port kat meja aku. macam nak halau je duh. memang bengang gila lah dah la aku duduk hujung tu ugh aku tak suka. and aku pun susah nak faham apa yang cina tu cuba nak sampaikan kat aku ._. lol. itu lah keburukan bila dapat kelas 1Malaysia. tapi aku harap ah dapat tukar balik macam awal awal tu. 

masa pelantikan tadi tu pun aku bengang jugak ._. cikgu nak semua bangsa ada jawatan. k maksud aku contohnya ketua kelas bangsa india then penolong pulak melayu. aaaaaaa ni contoh untuk aku ;_; selama aku sekolah kat situ, baru first time dapat jadi penolong ketua kelas. yelah masuk pun time form 4 haha. tapi tapi kenapa kena dengan............  ugh okay whatever lepas ni kerja bagi dia yang buat haha lol kejam kan. takde lah gurau je. aku mmg rajin -.-' tapi aku harap takde pulak timbul gosip ketua kelas and penolong bla bla sebab benda ni selalu jadi kan. kalau dengan crush aku takpe lah jugak. ugh hampir hampir dah dia nak jadi ketua kelas. dah tercalon tapi aku tak undi pun hehe. kan dah kena batang hidung aku. umm apa yang penting aku kena mainkan peranan sebagai penolong lah. lantaklah ketua tu india ke korea melayu ke lol.

so tahun ni tahun last bagi aku untuk menikmati sekolah. hmm sebenarnya bila aku tengok pengawas pengawas yang baru dilantik tahun ni, aku teringin je. aku bayangkan aku yang dilantik sobs aaaaaaaaa kenangan silam berputik kembali. ugh aku tak nak ingat. aku nak anggap aku ni tak pernah tercalon langsung. k stop. aku rasa ni entry last aku untuk awal tahun ni. nanti maybe aku akan update lagi bila ada hari hari penting ke apa ke aku akan jenguk blog lah. buat masa sekarang aku kena fokus study. kelas aku tu dah la ramai cina. diorang kan selalunya pandai .__. aku takut ah nak compete dalam kelas tu. tapi macam mana pun aku kena hadapi jugak ;_; Ya Allah takut gila bila teringat spm